ISSN: 1648 - 4460

International Journal of Scholarly Papers

VU KHF

Transformations  in
Business & Economics

Verslo ir ekonomikos
transformacijos

  • © Vilniaus universitetas, 2002-2012
  • © Brno technologijos universitetas, 2002-2012
  • © Latvijos universitetas, 2002-2012
Kuriame Lietuvos ateitį
Straipsnis
Formali ir neformali komunikacija kaip priemonė įgyvendinti organizacijos pertvarką siekiant veiklos našumo ir efektyvumo
Agota Giedrė Raišienė

SANTRAUKA. Straipsnio tikslas – remiantis metaanalizės metodu apibrėžti formalios bei neformalios elektroninės komunikacijos reikšmę darbuotojų veiklos našumui ir organizacijos efektyvumui.

Formali komunikacija pasižymi tiesioginiu ryšiu su darbuotojų produktyvumu, koordinavimo sąnaudų sumažinimu, sėkmingu konfliktų sureguliavimu, neigiamo gandų poveikio sušvelninimu ir t.t. Tačiau svarbu pabrėžti, kad darbuotojų veiklos rezultatams daro įtaką ne tik formali, bet ir neformali komunikacija. Neformalus bendravimas padeda spręsti grupių darbo atlikimo problemas, per neformalią sąveiką suartinami individualūs požiūriai į organizacijos tikslus ir bendras užduotis, ugdoma tolerancija skirtingoms nuomonėms, atrandami išpažįstamų vertybių panašumai. Plėtojantis globalizacijai, organizacijų nariai vis dažniau dirba virtualiose grupėse. Todėl šių dienų organizacijoms reikšmingas dar vienas komunikacijos matmuo – tai bendravimas elektroninėmis priemonėmis ir technologiniais kanalais.

Tyrimas parodė, kad elektroninės komunikacijos vaidmuo darbuotojų veiklos efektyvumui ir organizacijų sėkmei yra nevienareikšmis. Lyginant su technologizuotu, tiesioginis bendravimas turėtų būti prioritetinis, siekiant organizacijos veiklos efektyvumo. Pažymėtina, kad technologiniai kanalai kai kurias komunikavimo galimybes iš dalies suvaržo, pvz. elektroninė komunikacija nėra palanki neformaliems darbuotojų kontaktams vystyti, siekti pagerinti darbuotojų įsipareigojimo jausmą, priimti reikšmingus sprendimus grupėse.

Svarbu suprasti, kad elektroninė terpė pati savaime nepagerina komunikacijos. Ar elektroninis komunikavimas bus kokybiškas, ar ne, labiausiai priklauso nuo asmeninės kontaktuojančiųjų motyvacijos bei realaus poreikio naudoti technologijas. Siekiant organizacijos veiklos efektyvumo, reikalinga pasitelkti kuo platesnį komunikavimo kanalų spektrą, o taip pat skatinti tiesioginį neformalų darbuotojų bendravimą.

REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: elektroninė komunikacija; technologiniai komunikacijos kanalai; formali ir neformali komunikacija; informacijos ir žinių vadyba; organizacijos efektyvumas.

Editorial correspondence:

Scholarly papers Transformations in Business & Economics
Kaunas Faculty
Vilnius University
Muitinės g. 8
Kaunas, LT-44280
Lithuania

Sitemap

Visits:

Valid XHTML 1.0 Strict