ISSN: 1648 - 4460

International Journal of Scholarly Papers

VU KHF

Transformations  in
Business & Economics

Verslo ir ekonomikos
transformacijos

  • © Vilniaus universitetas, 2002-2025
  • © Brno technologijos universitetas, 2002-2025
  • © Latvijos universitetas, 2002-2025
Straipsnis

VERSLUMO KETINIMŲ POVEIKIS RINKODAROS INOVACIJOMS EKONOMINIŲ NUOSMUKIŲ KONTEKSTE
Mehmet Civelek, Vladimir Vavrecka, Vendula Fialova, Andrea Folvarcna

SANTRAUKA:  Ekonominės krizės veikia individų požiūrį ir jų pasirengimą imtis veiksmų sudėtingomis ekonominėmis sąlygomis. Jos taip pat gali paveikti asmenų verslumo ketinimus, o tai savo ruožtu lemia įmonių rinkodaros inovacijų veiklos pokyčius. Straipsnio tikslas - ištirti verslumo ketinimų poveikį rinkodaros inovacijoms ekonominių nuosmukių kontekste. Verslumo ketinimų koncepcija grindžiama suplanuoto elgesio teorija (angl. Theory of Planned Behavior), o rinkodaros inovacijos laikomos dinaminių pokyčių koncepcija, kuri priskiriama pagrįstam išteklių požiūriui (angl. Resource-Based View). Tyrėjai parengė internetinę apklausą ir išsiuntė ją tikslingai atrinktiems respondentams, dirbantiems 1367 įmonėse keliose Europos šalyse. Duomenų analizei buvo taikytas ordinacinės logistinės regresijos testas (angl. Ordinal Logistic Regression Test). Tyrimo rezultatai patvirtino teigiamą verslumo ketinimų poveikį įmonių rinkodaros inovacijoms ekonominių nuosmukių laikotarpiais. Šių rezultatų priežastis galėjo būti finansinė ir moralinė šeimos narių parama bei ankstesnė nesėkminga vadovų patirtis.

REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: rinkodaros inovacijos; finansai; verslumo ketinimai; ištekliais pagrįstas požiūris; ekonominės krizės.

Editorial correspondence:

Scholarly papers Transformations in Business & Economics
Kaunas Faculty
Vilnius University
Muitinės g. 8
Kaunas, LT-44280
Lithuania

Sitemap

Visits:

Valid XHTML 1.0 Strict