ISSN: 1648 - 4460

International Journal of Scholarly Papers

VU KHF

Transformations  in
Business & Economics

Verslo ir ekonomikos
transformacijos

  • © Vilniaus universitetas, 2002-2025
  • © Brno technologijos universitetas, 2002-2025
  • © Latvijos universitetas, 2002-2025
Straipsnis

TECHNOLOGIJOMIS PAREMTA VARTOTOJŲ APSAUGA NAUDOJANTIS E. PREKYBOS PLATFORMOMIS
Luiela Magdalena Csorba, Florin Văduva, Vasile Dinu, Dan-Cristian Dabija

SANTRAUKA:  Atsižvelgiant į precedento neturinčią e. prekybos plėtrą, didėja poreikis įgyvendinti vartotojų apsaugos strategijas pripažįstant ir stiprinant jų teises. Tyrimo tikslas - pabrėžti vartotojų apsaugos svarbą perkant internetu įvairiose e. prekybos platformose, kai naudojamos dirbtiniu intelektu (DI) ir e. reklama paremtos technologijos. Straipsnyje pasitelktas konceptualusis modelis ir jo sąsajų argumentavimas. Tyrime taikyta apklausa - e. klausimynas, kuris buvo pateiktas 354 vartotojams. Konceptualiojo modelio struktūrų tarpusavio ryšiai buvo analizuojami taikant struktūrinių lygčių modeliavimą, naudojant "lavaan" biblioteką (versija 0.6-12) programinėje įrangoje R. Rezultatai atskleidė, kad tiek DI grindžiamos sistemos, tiek e. reklama priklauso nuo to, kaip užtikrinama vartotojų apsauga, o tai savo ruožtu veikia vartotojų suvokimą ir pasitikėjimą e. platformomis. Straipsnyje papildomi technologijų priėmimo modelio tyrimai ir siūloma pirmiausia ištirti ryšį tarp tokių struktūrų kaip e. prekybos platformų įsipareigojimai ir vartotojų teisių nežinojimas apsiperkant internetu, vartotojų teisių nežinojimas apsiperkant internetu ir pasitikėjimas e. prekybos pokalbių robotais, e. prekybos platformų pagarba vartotojų teisėms ir auganti e. reklamos svarba.

REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: vartotojų apsauga; e. prekybos platformos; dirbtinis intelektas; e. reklama; e. prekybininkai.

Editorial correspondence:

Scholarly papers Transformations in Business & Economics
Kaunas Faculty
Vilnius University
Muitinės g. 8
Kaunas, LT-44280
Lithuania

Sitemap

Visits:

Valid XHTML 1.0 Strict