Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2025
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2025
- © Latvijos universitetas, 2002-2025
Straipsnis
TRANSFORMACIJA Į ŠILTĄ IR KOMPETENTINGĄ VADOVAVIMĄ
Sonsoles Martín-Naranjo, Reyes González, José Gascó, Juan Llopis
SANTRAUKA:  Kompetencija ir emocinė šiluma - du esminiai socialinio vertinimo aspektai, postuluojami stereotipų turinio modelyje (angl. SCM) ir laikomi lyderystės bruožais. Keliama hipotezė, kad šilti ir kompetentingi lyderiai ugdo labiau įsipareigojusius ir lojalius darbuotojus. Siekiant patikrinti hipotezę, buvo atliktas skerspjūvio tyrimas, buvo tiriami pigių drabužių mažmenininko parduotuvės darbuotojai (N = 792). Rezultatai atskleidė, kad šiluma darbuotojų patirtį veikia beveik tris kartus labiau nei kompetencija. Darbuotojai, be atlyginimo ir kitų privilegijų, iš vyraujančio bendravimo klimato turi jausti, kad jų organizacijos ir lyderiai juos vertina. Nesuprasdami, nuo ko bėga jų darbuotojai ir kaip su jais susisiekti, įmonių vadovai rizikuoja savo verslu. Lyderiai turi būti nuolankūs ir domėtis žmonėmis; taip pat privalo įgyvendinti strategijas, skirtas darbuotojų talentams ugdyti. Šie rezultatai naudingi tiek žmogiškųjų išteklių specialistams, tiek darbuotojų patirties tyrėjams. Vadovų vertinimo modelis sugeneravo rezultatus, labai panašius į gautus naudojant SCM. Todėl darbuotojai daugiau ar mažiau įsipareigoja savo įmonėms, atsižvelgiant į tai, kaip jie vertina savo vadovus (ALHumeisat, 2023; Odegov ir kt., 2012).
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: vadovo suvokiama kompetencija; vadovo suvokiama šiluma; organizacinis įsitraukimas; darbuotojo patirtis; stereotipinio turinio modelis.