Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2025
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2025
- © Latvijos universitetas, 2002-2025
Straipsnis
SINERGINIS TURINIO STRUKTŪROS IR JUTIMINIŲ ELEMENTŲ POVEIKIS: TRUMPŲ TURIZMO VAIZDO ĮRAŠŲ POVEIKIO KETINIMAMS KELIAUTI TYRIMAS
Meng Wang, Xiaofang Xie, Hejie Zhang, Yue Du, Zhe Chu
SANTRAUKA:  Sparčiai vystantis skaitmeninei rinkodarai, trumpi turizmo vaizdo įrašai tapo pagrindiniais įrankiais, veikiančiais turistų sprendimų priėmimą. Esamuose tyrimuose nepakankamai nagrinėjami mechanizmai, kuriais trumpų vaizdo įrašų turinys formuoja kelionių ketinimus. Siekiant ištirti ryšį tarp turinio struktūros ir jutiminių elementų trumpuose vaizdo įrašuose bei jų poveikį ketinimui keliauti, buvo pasitelkta naratyvinės komunikacijos teorija ir informacijos apdorojimo sklandumo teorija per du scenarijais pagrįstus eksperimentus. Nagrinėtas vaizdo turinio struktūrų (naratyvinis vs. ne naratyvinis) ir jutiminių elementų (vizualinio ir turinio atitikimo, foninės muzikos tempo) sinergetinis poveikis vartotojų sprendimų priėmimo procesuose. Rezultatai atskleidžia, kad pasakojamieji trumpi vaizdo įrašai žymiai sustiprina kelionių ketinimus, kadangi jie sukelia emocinį rezonansą per siužeto kūrimą ir personažų vaizdavimą. Labai svarbus vaizdo ir turinio atitikties efektas. Lėto tempo kompozicijos sustiprina emocinį panardinimą į naratyvinius vaizdo įrašus, o greito tempo takeliai sustiprina vizualinį ryškumą ir momentinį dėmesio fiksavimą ne pasakojimo formatuose. Taigi paaiškinami sąveikos mechanizmai, kuriais grindžiama turinio ir jutimo sinergija trumpuose turizmo vaizdo įrašuose.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: trumpi turizmo vaizdo įrašai; paskirties rinkodara; naratyvinės komunikacijos teorija; informacijos apdorojimo sklandumo teorija.