Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2025
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2025
- © Latvijos universitetas, 2002-2025
Straipsnis
INTELEKTINĖ ĮMONIŲ PROGNOZAVIMO IR INOVACIJŲ TYRIMŲ STRUKTŪRA: STANDARTINIS MĄSTYMAS
Francisco García-Lillo, Pedro Seva-Larrosa
SANTRAUKA:  Neseniai paskelbtame straipsnyje "Corporate Foresight: A New Frontier for Strategy and Management", paskelbtame žurnale The Academy of Management Perspectives, Alessandro Fergnani (2022) siekia pristatyti korporatyvinio prognozavimo (CF) konstrukciją strategijos ir vadybos mokslininkų auditorijai. Minėtame straipsnyje apibrėžiamas CF, įtrauktas į platesnius ateities studijų epistemologinius pagrindus. Jis teoriškai įrašytas į dinaminių galimybių sistemą, atskirtas nuo susijusių konstruktų ir suskaidytas į pagrindinius komponentus. Teigiama, kad CF yra labai svarbus strategijai ir valdymui, nes, be kitų priežasčių, gali palankiai paveikti svarbius organizacinius rezultatus, įtraukiant mokymąsi, kūrybiškumą, inovacijas ir našumą. Šiuo atveju naudojamas mechanizmas, leidžiantis sukurti konkurencinį pranašumą, kurio anksčiau neištyrė strategijos ir vadybos mokslininkai. Šiame darbe, siekiant ištirti simbiotinį ryšį tarp įmonių prognozavimo ir inovacijų, taikomi bibliometriniai metodai. Analizuojamos citatos susieja šios srities intelektinę tyrimų struktūrą. Taip pat nustatyti svarbiausi šios srities autoriai, straipsniai ir žurnalai, pateikiamos patikimos gairės tolesniems tyrimams. Apskritai ši literatūros apžvalga atspindi prastai organizuotą akademinį lauką, kuriame vyrauja taikomieji tyrimai, tyrėjus suskliaudžiantys į standartinio mąstymo modelį.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: įmonių prognozavimas; inovacijos; bibliometrija; citavimo ir bendro citavimo analizė.