ISSN: 1648 - 4460

International Journal of Scholarly Papers

VU KHF

Transformations  in
Business & Economics

Verslo ir ekonomikos
transformacijos

  • © Vilniaus universitetas, 2002-2023
  • © Brno technologijos universitetas, 2002-2023
  • © Latvijos universitetas, 2002-2023
Straipsnis

ORIENTACIJOS Į RINKĄ (MO) IR ĮMONĖS EKONOMINĖS VEIKLOS ANALIZĖ NAUDOJANT DIRBTINUS NEURONINIUS TINKLUS (ANN)
Xiaohua Tian, Fei Lu, Cuirong Xu

SANTRAUKA:  "Orientacija į rinką" (angl. MO) reiškia didelį dėmesį ir reagavimą į tikslinės rinkos poreikius ir norus. Tačiau dėl nepakankamos patirties ar žinių poveikio rinkodaros priemonėms gali būti sunku parengti į rinką orientuotą planą. Šiame tyrime modeliuojamas neuroninis tinklas siekiant ištirti ryšį tarp įmonės MO laipsnio ir jos finansinės sėkmės. Konstatuojama, kad į rinkos poreikius orientuotos įmonės paprastai būna sėkmingos, nes tokios įmonės suteikia daugiau naudos tiek savo darbuotojams, tiek klientams. Be to, šiame tyrime taikomas neuroninio tinklo modelis siekiant ištirti ryšį tarp MO ir verslo sėkmės (angl. NN-MOCP). Pateikiamos tam tikros naujos įžvalgos apie šių dviejų sąvokų ryšį. Be to, tyrimo metu nustatyta, kad įmonės rinkodaros įgūdžiai reikšmingai veikia tai, kaip vertinama jos sėkmė, - atskleista, kad įmonės rinkos kryptis daro tiesioginę įtaką ROA. Vadinasi, vadovai deda daug pastangų koordinuoti įvairių skyrių veiklą, kad veiksmingiau dalytųsi informacija apie rinką ir laiku į ją reaguotų, taip siekdami pagerinti visuotinius veiklos rezultatus. Tyrimo rezultatai patvirtina ANN naudingumą vertinant klientus ir perspektyvas, atliekant elgesio prognozes, susijusias su įmonės sėkme rinkoje. Šiame moksliniame darbe naudojamas dirbtinio neuroninio tinklo (angl. ANN) modelis, skirtas tirti ryšį tarp orientacijos į rinką (MO) ir įmonių ekonominės veiklos rezultatų (angl. CEP). Tyrimo išvados patvirtina teigiamą ryšį tarp MO ir CEP, o MO tiesiogiai veikia turto grąžą (angl. ROA). Remiantis išvadomis, ANN pagerina rinkos krypties efektyvumą, numatydama būsimų klientų patikimumą pagal veiksnius, turinčius įtakos vartotojų įsitraukimui. Be to, šis tyrimas atspindi, kad ANN yra veiksmingas vertinant klientus ir perspektyvas, taip pat prognozuojant įmonių elgesį remiantis orientacijos į rinką duomenimis. Taigi tyrimo išvados gali padėti įmonėms geriau suprasti savo tikslines rinkas ir padidinti pelną naudojant ANN.

REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: dirbtiniai neuroniniai tinklai; ekonominė veikla; orientacija į rinką; įmonės veiklos rezultatai.

Editorial correspondence:

Scholarly papers Transformations in Business & Economics
Kaunas Faculty
Vilnius University
Muitinės g. 8
Kaunas, LT-44280
Lithuania

Sitemap

Visits:

Valid XHTML 1.0 Strict