ISSN: 1648 - 4460

International Journal of Scholarly Papers

VU KHF

Transformations  in
Business & Economics

Verslo ir ekonomikos
transformacijos

  • © Vilniaus universitetas, 2002-2020
  • © Brno technologijos universitetas, 2002-2020
  • © Latvijos universitetas, 2002-2020
Straipsnis
PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMAS KAIMO TURIZMO SEKTORIUJE: BALTIJOS (LIETUVOS, LATVIJOS, LENKIJOS) ŠALIŲ PATIRTIS
Biruta Švagždienė, Dalia Perkumienė, Jurgita Grigienė, Svitlana Bilan

SANTRAUKA.  Šiuolaikiniame, sparčiai besivystančiame, kintančiame ir tobulėjančiame paslaugų pasiūlos sektoriuje kokybė tampa pagrindine našios, konkurencingos bei gaunančios ir siekiančios maksimizuoti savo pelną organizacijos prioritetu. Dėl sparčios turizmo plėtros besiformuojantys neigiami padariniai, nesutampantys skirtingi turizmo paslaugų teikėjo ir vartotojo interesai, sukelia problemų. Iškyla neišvengiamas tinkamos turizmo veiklos kontrolės ir reguliavimo poreikis - ne kiekybiniam turizmo infrastruktūros vystymui, bet kokybinei jos plėtrai ir valdymui.
Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos kaimo turizmo verslo sektorius, jo dalyviai, teikiamos paslaugos ir jų kokybė nėra nuodugniai ištyrinėti, jiems tirti dažniausiai pasirenkamas vienas tyrimo modelis tinkantis ilgesnį laiką veikiančioms ir savo veiklą plėtojančioms kaimo turizmo sodyboms, todėl šiandieniniame verslo kontekste būtina ieškoti daugiau metodų tinkančių tirti kaimo turizmo paslaugų kokybę, nuodugniau tyrinėti kaimo turizmo sektorių, siekiant patenkinti vartotojų lūkesčius, šalyje kuriant gerą kaimo turizmo paslaugų įvaizdį, pritraukiant naujas investicijas, užsienio turistus, gerinant Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos turizmo įvaizdį.
Atlikus kaimo turizmo sektoriaus teikiamų paslaugų Baltijos šalyse kokybės tyrimo analizę, nustatyti klientams svarbiausi paslaugų kokybės kriterijai. Pagrindiniai ir aukščiausi tikėtinos kokybės vertinimai skiriami kaimo turizmo sodybų aplinkai ir papildomoms sodybos paslaugoms, šie faktoriai turi didžiausią įtaką kaimo turizmo sodybų konkurencinio pranašumo didinimui.
Pritaikius kokybės vertinimo modelį QUESK naujų kaimo turizmo sektoriaus teikiamų paslaugų kokybei tirti, gauti rezultatai tenkina kaimo turizmo sektoriaus teikiamų paslaugų savininkus. Galima daryti išvadą, kad šis modelis tinkamas naujų sodybų tikėtinai paslaugų kokybei vertinti, nes gauti rezultatai išaiškina klientų norus ir lūkesčius paslaugoms, sudaro galimybes plėsti papildomų paslaugų pasiūlą .

REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: paslaugų kokybė; kaimo turizmo aplinka; šiuolaikinė verslo aplinka.

Editorial correspondence:

Scholarly papers Transformations in Business & Economics
Kaunas Faculty
Vilnius University
MuitinÄ—s g. 8
Kaunas, LT-44280
Lithuania

Sitemap

Visits:

Valid XHTML 1.0 Strict