ISSN: 1648 - 4460

International Journal of Scholarly Papers

VU KHF

Transformations  in
Business & Economics

Verslo ir ekonomikos
transformacijos

  • © Vilniaus universitetas, 2002-2010
  • © Brno technologijos universitetas, 2002-2010
  • © Latvijos universitetas, 2002-2010
Straipsnis
Būti ar nebūti ... antrepreneriu? Lenkijos studentų požiūrio į verslumą analizė
Anna Pawłowska, Agnieszka Kacprzak, Adam Strzelecki

SANTRAUKA. Šis straipsnis pristato tyrimo rezultatus, vadovaujantis vienos didžiausių verslo mokyklų studentų duomenimis Lenkijoje. Šio tyrimo tikslas buvo įvertinti jų verslumo potencialą, kuris apėmė:

  • aktyvias pozicijas,
  • pasiekimų motyvaciją,
  • postmaterialines vertybes,
  • optimizmą,
  • pasitikėjimą žmonėmis,
  • aplinkos ir vartotojų suvokimą.

Galima teigti, kad studentų duomenys anksčiau minėtų ypatybių atžvilgiu yra daug aukštesni palyginti su Lenkijos visuomene. Dauguma Lenkijos studentų-respondentų deklaruoja norą įsteigti savo įmonę. Jie yra optimistiški žmonės ir labiau pasitiki kitais. Be to, didesnė procentinė dalis pažymi verslo pasiekimų motyvaciją ir polinkį į postmaterialines vertybes. Jie taip pat daugiau susitelkę į sunkų ir nuolatinį darbą.

Tačiau, mes atskleidėme kelias tendencijas, kurios gali sukelti susirūpinimą ir abejones dėl studentų būsimų verslo planų įgyvendinimo galimybių. Jie skyrė per daug dėmesio greitam ir dideliam pelnui savo įmonėse. Tai riboja jų motyvaciją siekti rezultatų ir parodo jos sumažėjimą nemokumo (nesėkmės) atveju. Tai ypač svarbu, palyginti su tuo, kad jie tikrai bijo rizikos ir atsakomybės. Jie suteikia per daug pasitikėjimo užsienio verslui ir ekonominėms sąlygoms. Studentai, dalyvavę apklausoje, pasižymėjo tiksliu proaktyviu požiūriu į įtakojančią realybę, nors neturi pakankamai ryžto įveikti kliūtis. Jie yra susitelkę į labiau bendresnius verslumo klausimus, ir tik nedaugelis iš jų analizuoja ir vertina verslo veiklą laisvosios rinkos sąlygomis. Anksčiau deklaruotas optimizmas ir pasitikėjimas, nebuvo įrodytas dėl jų pasyvumo ir neigiamo požiūrio į vartotojus ir aplinką. Būtina suformuoti tinkamą aplinkos ir vartotojų įvaizdį tarp potencialių antreprenerių taip, kad tai taptų mažiau akademinis, labiau nuoseklus ir be daug neigiamų emocijų procesas.

Apibendrinant, reikėtų pabrėžti, kad apklaustiems Lenkijos studentams, atrodo, reikia verslumo pagrindų. Tačiau, tai turi būti tinkamai paskatinama ir išvystoma. Tai pasiekti įmanoma tik tada, kai bus rimtai atsižvelgta psichosocialinių sąlygų vaidmenį verslo veikloje.

REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: verslas, psichosocialinis išankstinis nuteikimas, ekonominė realybė, studentai, Lenkija.

Editorial correspondence:

Scholarly papers Transformations in Business & Economics
Kaunas Faculty
Vilnius University
Muitinės g. 8
Kaunas, LT-44280
Lithuania

Sitemap

Visits:

Valid XHTML 1.0 Strict