ISSN: 1648 - 4460

International Journal of Scholarly Papers

VU KHF

Transformations  in
Business & Economics

Verslo ir ekonomikos
transformacijos

  • © Vilniaus universitetas, 2002-2008
  • © Brno technologijos universitetas, 2002-2008
  • © Latvijos universitetas, 2002-2008
Straipsnis
Daugiatikslis optimizavimas vietovės parinkimo teorijoje: universalinės parduotuvės atvejis
Willem Karel M. Brauers, Edmundas K. Zavadskas

SANTRAUKA. Daugumoje normalizavimo metodų skirtų daugiatiksliam optimizavimui yra įsišaknijęs subjektyvumas. Tai yra glaudžiai susiję su svorių naudojimu, kaip pavyzdžiui adityviniame metode. Atskaitos taško metodai remiasi subjektyviomis nuomonėmis, šiuo atveju išreikštomis balais. MOORA metodas (Daugiatikslis optimizavimas remiantis santykių analize) išvengia subjektyvumo bent jau per diskretišką analizę. MOORA metodo pagrindą sudaro iš vienos pusės santykių analizę, iš kitos puses atskaitos taško analizę su santykiais. Pirmoje dalyje bedimensiniai skaičiai atsiranda iš nesubjektyvios analizės jau egzistuojančioje sistemoje. Antroje dalyje charakteristikų taškų analizė tampa nesubjektyvi dėl trigubo priartėjimo. Pirma, pradžios taškas yra santykiai, rasti pirmoje dalyje. Antra, atskaitos taškas gaunamas kaip egzistuojančių alternatyvų koordinatės (Maksimalaus objektyvumo atskaitos taškas). Trečia, atstumas iki atskaitos taško yra matuojamas pačių efektyviausiu būdu; sprendimas yra beveik unikalus ir vartotojo suverenitetas yra visiškai gerbiamas. Universalinės parduotuvės vietos vaizdavimas pademonstravo skirtumą tarp svorių, vertinimų ir MOORA metodo.

REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: MOORA metodas, daugiatikslis optimizavimas, vietovės parinkimo teorija, alternatyvus matavimas, diskretinės alternatyvos, santykių analizė, papildomi tikslai, atskaitos taško metodas.

Editorial correspondence:

Scholarly papers Transformations in Business & Economics
Kaunas Faculty
Vilnius University
Muitinės g. 8
Kaunas, LT-44280
Lithuania

Sitemap

Visits:

Valid XHTML 1.0 Strict