ISSN: 1648 - 4460

International Journal of Scholarly Papers

VU KHF

Transformations  in
Business & Economics

Verslo ir ekonomikos
transformacijos

  • © Vilniaus universitetas, 2002-2007
  • © Brno technologijos universitetas, 2002-2007
  • © Latvijos universitetas, 2002-2007
Straipsnis
Globalaus marketingo etika: socialiniai ir emociniai-psichologiniai veiksniai vaikų reklamoje
Dainora Grundey

SANTRAUKA. Šiame straipsnyje pasiūlyta metodika, kaip tirti globalios reklamos įtaką vaikams per emocinę ir psichologinę etikos prizmę. Metodikos pagrindą sudaro vaikus veikiantys stimulai: tabako gaminių bei alkoholinių gėrimų reklama; riebalais prisotintas maistas; prekių ženklai, priklausomybė nuo reklamos ir masinių informacijos priemonių; agresija ir smurtas. Šiame straipsnyje autorė išskyrė dvi stambias veiksnių grupes, kurios daro įtaką stimulams: a) sociologiniai veiksniai bei b) emociniai-psichologiniai veiksniai. Kiekvienai veiksnių grupei autorė parinko iliustracinius pavyzdžius iš JAV ir Jungtinės Karalystės rinkos bei apibendrino statistiką, faktus bei tendencijas apie reklamą, orientuotą į vaikus, kaip pilnateisius rinkos dalyvius. Autorė sprendžia etinę dilemą – ar gali vaikai būti atsakingais už savo elgseną, kurią kasdien nuožmiai „bombarduoja“ reklamos kakofonija. Ar vaikai pajėgūs atsirinkti prasmingas reklamas, ar jie netampa reklamos „mechanizmo“, kuris emociškai ir psichologiškai valdo jų bręstančias asmenybes, aukomis?

REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: marketingas, reklama, etika, emocijos, vaikai kaip tikslinė rinka.

Editorial correspondence:

Scholarly papers Transformations in Business & Economics
Kaunas Faculty
Vilnius University
Muitinės g. 8
Kaunas, LT-44280
Lithuania

Sitemap

Visits:

Valid XHTML 1.0 Strict